-
June 18th, 2025, 04:59 AM
Forum member
Är det lönt att byta fönster innan husförsäljningen?
Jag funderar på om det verkligen är värt att byta ut fönstren i mitt hus innan jag säljer det. Det känns som en stor investering, men jag har hört att nya fönster kan höja värdet och göra huset mer attraktivt. Men är det något som köpare verkligen bryr sig om, eller är det bättre att lägga pengar på annat inför försäljningen?
-
June 18th, 2025, 05:22 AM
Forum member
Re: Är det lönt att byta fönster innan husförsäljningen?
Det är en bra fråga och svaret beror mycket på husets skick och marknaden där du bor. Att byta fönster kan definitivt förbättra husets energiprestanda och ge ett fräschare intryck, vilket många köpare uppskattar. Speciellt om fönstren är gamla och slitna kan nya fönster vara en värdehöjare. Men det är viktigt att tänka på kostnaden i relation till den potentiella värdeökningen. Om du planerar större renoveringar, kan det vara klokt att även kolla in inspiration kök - granitbankskiva.nu för att se hur en helhetsuppdatering i hemmet påverkar värdet. Ibland kan det vara bättre att fokusera på köket eller andra ytor som syns mer direkt vid visningar.
-
June 18th, 2025, 05:58 AM
Forum member
Re: Är det lönt att byta fönster innan husförsäljningen?
Att förbättra hemmet före en försäljning handlar ofta om att prioritera ytor och detaljer som gör störst intryck, som kök och badrum, men energieffektivitet blir allt viktigare för dagens köpare.
Tags for this Thread